Blogit19.04.2024

KirkkoRekryä markkinoidaan aktiivisesti työnhakijoille

Kuinka työnhakijat löytävät kirkkorekry.fi -sivustolle?

Tuomme KirkkoRekryä sekä kirkon ja seurakuntien työmahdollisuuksia esiin työnhakijoille aktiivisesti ja monikanavaisesti sekä maksuttoman että maksullisen markkinoinnin keinoin. Tässä artikkelissa avaamme hieman sitä, mitä kaikkea teemme KirkkoRekryn ja työpaikkojenne näkyvyyden eteen, lisämaksutta.

Sisällöntuotantoa somessa ja nettisivuilla

Tuotamme sisältöä KirkkoRekryn sosiaalisen median kanaviin (Facebook, Instagram, LinkedIn ja X) lähes päivittäin. Nostamme esiin avoimia työpaikkojanne, työnantajaesittelyjänne sekä erilaisia ajankohtaisia artikkeleja. Julkaisemme työnhakuun, KirkkoRekryn käyttöön ja työelämään liittyviä käytännönläheisiä artikkeleja kirkkorekry.fi -sivuston Työelämäuutisissa viikoittain työnhakijoiden tueksi.

Tägäämällä meidät (@kirkkoekry) omiin somepäivityksiinne voimme jakaa myös teidän sisältöjänne, jos esimerkiksi jaatte työpaikkailmoituksia kanavissanne. Näin saamme kasvatettua yksittäisten työpaikkojen näkyvyyspotentiaalia. Tägäämme myös teidän sometilinne KirkkoRekryn päivityksiin, mikäli me jaamme ilmoituksianne tai esittelysivuanne.

Mainoskampanjoita digissä ja printissä

Teemme myös maksullista markkinointia ja mainontaa erilaisten kampanjoiden yhteydessä. Suurin osa mainonnasta on digitaalista eri sosiaalisen median alustoilla, mutta myös esimerkiksi Sanoma Median digikanavissa, yhteistyökumppaneiden verkkosivuilla tai sovelluksissa sekä digilehdissä, kuten seurakuntalainen.fi:ssä. Olemme myös kokeilleet kaupallisia yhteistöitä @tapiopapin kanssa!

Lisäksi meillä pyörii jatkuvaa hakukonemainontaa Googlen kautta. Toteutamme vuosittain myös yhden laajemman kampanjan, viime vuonna KirkkoRekry näkyi kaikkien rautatieasemien diginäytöissä Suomessa ja tulevana syksynä voit bongata KirkkoRekryn mainoksia liikenneasemien ja kaupunkikeskusten diginäytöissä eri puolilla Suomea.

Ostamme mainostilaa myös sopivista printtimedioista, kuten nuorille suunnatusta Opintomaailma-lehdestä sekä sponsoroimme kirkollisten alojen ainejärjestöjä sopivan tilaisuuden tullen. Nuoret ja opiskelijat ovatkin yksi pääkohderyhmistämme ja kesätyöt vuoden suurin yksittäinen ajankohtaiskampanjateema.

Tapahtumia ja verkostoitumista

Osallistuimme syksyllä 2023 Diakonia ammattikorkeakoulun työelämätapahtumaan Oulun kampuksella sekä Työtä -karnevaaleille Joensuussa. Kerroimme tapahtumassa KirkkoRekrystä ja kirkkosektorin monipuolisista työmahdollisuuksista. Iloksemme monet olivat jo ehtineet tutustua kirkkorekry.fi -sivustoon, vaikka pääsimmekin levittämään sanaa palvelusta myös suurelle joukolle, joille se oli uusi tuttavuus.

Lisäksi olemme jakaneet etänä tietoa KirkkoRekrystä mm. Centria Ammattikorkeakoulun yhteisöpedagogiikan työelämäpäivässä, Itä-Suomen yliopiston teologian laitoksen työelämäpäivässä, Cimson Koulutuspalveluiden työnhakijainfoissa ja Helsingin yliopiston urapäivässä. Tulemme jatkossakin pitämään infoja ja osallistumaan tapahtumiin mahdollisuuksien mukaan.

Olemme myös kontaktoineet oppilaitoksia, opiskelijajärjestöjä, muita opiskelijatoimijoita sekä ammattiliittoja ja muita työelämätoimijoita ahkerasti viimeisen vuoden aikana. Tämän tuloksena olemme mm. saaneet KirkkoRekryn linkitetyksi eri nettisivuille sekä päässeet jakamaan tietoa KirkkoRekrystä opiskelijoille ja työnhakijoille joko suoraan tai välillisesti.

Toimintaa seurataan ja kehitetään

Keräämme jatkuvasti dataa kaikesta sisällöntuotannosta ja toteutetuista mainoskampanjoista. Lisäksi tarkastelemme kirkkorekry.fi nettisivukävijöitä kuukausitasolla. Datan pohjalta teemme päätöksiä siitä, millaisia markkinointitoimenpiteitä hyödynnämme jatkossa. Kokeilemme rohkeasti uusia tapoja viestiä ja markkinoida KirkkoRekrystä työnhakijoille.

Mikäli sinulla on kysyttävää KirkkoRekryn työnhakijaviestinnästä ja -markkinoinnista tai ideoita sisällöiksi, ole yhteydessä kokonaisuudesta vastaavaan viestintäpäällikköömme Emmaan!

emma.kolehmainen@fcg.fi

Lue lisää aiheista