Rekrymarkkinointi
Näkyvyyttä kesätyöpaikoille
Kesään on vielä matkaa, mutta useat organisaatiot avaavat kesätyöpaikat hakuun jo ennen vuoden vaihdetta tai viimeistään alkuvuoden aikana. Rekrytointiprosessiin halutaan varata hyvin aikaa, ja tätä kautta varmistaa onnistuneet rekrytoinnit talven ja kevään aikana. Osana rekrytointien suunnittelua huomioon tulisi ottaa myös työpaikkojen markkinointi. Samalla on hyvä katsastaa, onko työnantajaesittelysivujen tiedot ajan tasalla, ja tarjoaako sen sisällöt myös kiinnostavaa tietoa ajatellen kesätyönhakijoita.
Kesätyöpaikkojen markkinointi vaatii huolellista suunnittelua ja myös strategista lähestymistapaa. Alla on joitakin keskeisiä seikkoja, jotka on hyvä ottaa huomioon kesätyöpaikkojen markkinoinnissa.
Määrittele kohderyhmä
Markkinoinnin suunnittelua ohjaa kohderyhmä eli ketä pyritään tavoittelemaan. Rekrymarkkinoinnin kontekstissa oleellista on määritellä, minkälaisia osaajia ollaan hakemassa ja minkä tyyppinen sisältö heitä kiinnostaa. Osaajapersoonien määrittely on myös avuksi suunnittelussa.
Valitse kanavat, joista tavoitat valitut kohderyhmät
Pelkkä työpaikkailmoituksen julkaisu ei itsessään tavoita kaikkia potentiaalisia työnhakijoita. Kesätyöpaikkojen esiin tuominen mainonnan kautta antaa lisäpotkua rekrytointien näkyvyyteen ja tavoittaa erityisesti niitä kohdeyleisöjä, joita myös halutaan tavoitella. Kanavasta riippuen mainontaa voidaan kohdistaa osaamisen, kiinnostuksen kohteiden, alan ja työnimikkeiden mukaan. Myös alueellisia kohdennuksia voidaan tehdä hyvinkin tarkasti.
Kirkkorekryn kautta voidaan toteuttaa kustannustehokasta mainontaa LinkedInin, Facebookin, Instagramin, TikTokin ja Twitterin (nykyinen X) kautta. Yhtenä kanavavaihtoehtona on myös Sanoman digiverkosto, jossa mukana on muun muassa HS.fi, IS.fi, Aamulehti.fi, Satakunnankansa.fi -sivustot. Kaikki digikampanjat Kirkkorekryn kautta toteutetaan organisaation oman visuaalisen ilmeen mukaisesti asiakkaan toiveet huomioiden.
Luo houkuttelevaa ja erottuvaa sisältöä
Kilpailu työntekijöistä on kovaa, ja siksi työpaikkailmoitukseen ja mainonnan sisältöihin on hyvä panostaa ja luoda niistä omannäköiset ja erottuvat. Laadukkaasti toteutetut sisällöt luovat positiivista työnantajamielikuvaa, joka kantaa myös tulevaisuuteen. Työpaikkailmoitukselle voi lisätä työpaikan perustietojen lisäksi työntekijöiden kokemuksia työpaikasta ja vaikka aiempien kesätyöntekijöiden terveisiä. Kuvamaailma on myös hyvä miettiä tarkasti. Älä unohda videoiden voimaa myös työpaikkailmoituksella ja muissa kanavissa.
Lue myös: Rekrytointimarkkinointi vai työnantajamielikuvatyö
Toteuta rekrymarkkinointia vaivattomasti ja kustannustehokkaasti
Kesätyöt-kampanjasivu usealle eri rekrytoinnille. Yhteiselle kampanjasivulle voidaan koota useita työpaikkailmoituksia ja kiinnostavaa sisältöä työpaikasta ja työnantajasta. Kampanjasivun hyöty korostuu erityisesti mainontaa toteutettaessa. Mainokselta voidaan ohjata kampanjasivulle, jossa on esiteltynä useampi työpaikka. Jos jokaiselle yksittäiselle työpaikalle toteutetaan oma mainos, niin kustannukset nousevat huimasti.
Rekrymarkkinointi palvelumme
Suunnittelemme ja toteutamme asiakkaillemme jokaiseen tarpeeseen sopivia rekrytointimarkkinointi-kampanjoita, joissa voimme hyödyntää Kirkkorekry-sivuston eri mahdollisuuksia sekä digitaalisen markkinoinnin kanavia tehokkaasti. Yksittäisen kampanjan avulla voidaan markkinoida yhtä tai useampaa avoinna olevaa työpaikkaa tai vahvistaa organisaation työnantajamielikuvaa. Voit tutustua palveluihimme alta.
Heräsikö kysymyksiä?
Rekrymarkkinoinnin eri osa-alueet voivat olla laajoja ja tarpeet vaihdella, joten parhaiten teitä auttavat kampanjat tehdään räätälöidysti. Varaa 30 minuutin etätapaaminen tai jätä yhteydenottopyyntö.